Brak produktów
Wprowadzenie Problematyka badania kreatywności, jej diagnozowania czy identyfikowania należy do najbardziej kontrowersyjnych obszarów współczesnych studiów nad twórczością.
W dzisiejszych konsumpcyjnych czasach, gdzie współzawodnictwo, izolacja i samotność zwiększają swój zasięg, rośnie także populacja dzieci nieśmiałych, które nie radzą sobie w kontaktach społecznych.
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji.
Książka Kolorowe szybki w przystępny sposób przedstawia małym dzieciom ( w wieku od 6 do 9 lat) zagadnienia z dziedziny sztuk plastycznych takie jak: faktura, autoportret, sztaluga, architektura, pejzaż.
Książka jest efektem praktycznych doświadczeń Autorki w kształceniu oraz wychowaniu dzieci, młodzieży i dorosłych poprzez przybliżenie im sztuk pięknych. Celem tych działań miało być rozbudzenie potrzeby własnych działań twórczych.
Książka, będąca swoistym autobiograficznym studium, ukazuje dorobek metodyczny autora, gromadzony w ponad 50-letniej pracy nauczycielskiej. Autor poszukiwał uniwersalnego, optymalnego paradygmatu edukacyjno - samoedukacyjnego.
Książka porusza problematykę kształcenia, a zwłaszcza komunikacji w procesach dydaktycznych. Systematycznie i udatnie łączy zainteresowania pedagogiczne z muzycznymi.
O twórczości można mówić w wielu różnych znaczeniach. Większość psychologicznych badań nad twórczością ujmuje to zjawisko w kategoriach procesu twórczego lub kategoriach twórczych zdolności. Od dawna bowiem poszukiwano specyficznych właściwości twórczego myślenia, pozwalających na jego odróżnienie od odtwórczych form tego procesu.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością.
Publikacja przedstawia wzajemne uzupełnianie się twórczości (literatury i sztuki) i psychologii w opisie człowieka.
Prezentowana publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnosprawnych umożliwiła wyodrębnienie pewnych obszarów tematycznych. W niniejszej pracy stanowią one dwa odrębne rozdziały.
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą.
Praca zawiera podstawowe informacje teoretyczne dotyczące zdolności oraz sposoby diagnozowania dwóch obszarów rozważań – cech inteligencji oraz myślenia twórczego, stanowiących podstawowe uwarunkowania sukcesów szkolnych i życiowych dzieci i młodzieży.
W pozycji tej autor zebrał zbiór swoich artykułów, które powstały w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Treści w nich poruszane są nadal aktualne i mogą zainspirować refleksję nad podstawowymi problemami pedagogiki twórczości, a uważnego Czytelnika mogą również zachęcić do polemiki.
Prezentowany tom artykułów jest publikacją nowatorską i cenną poznawczo. Trzeba wyraźnie podkreślić, iż zarówno zagadnienia społecznej doniosłości roli aktywności twórczej człowieka, jak i metodyki rozwijania twórczej ekspresji uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich nie miały dotąd tak wszechstronnego, zróżnicowanego i komplementarnego...
Zestawienie trzech terminów w tytule tej pracy jest rodzajem pojęciowych powiązań łączących je w logiczną całość. Świętość i sztuka mają doniosłe znaczenie dla wychowania, tworzą jego humanistyczny wymiar, wiążąc piękno idei z pięknem ludzi tworzących dzieła sztuki, z pięknem jej doznawania przez odbiorców. Sztuka zaś w wychowaniu miała i ma miejsce...
W książce autor pragnie przybliżyć podstawowe idee i myśli Jana Henryka Pestalozziego oraz wskazać możliwości ich praktycznego wdrożenia. Nie uda się nam bowiem ulepszyć edukacji tylko organizacyjną gorliwością i większymi nakładami finansowymi. Sukces edukacyjny nastąpi wówczas, gdy baczyć będziemy na owe ponadczasowe zasady, które zidentyfikował i...
Zagadnienie związków między twórczością i muzyką zainteresowało licznych badaczy specjalizujących się w różnych dziedzinach nauki, ale aspekty psychologiczne zależności muzyka - twórczość skupiły uwagę bardzo nielicznych specjalistów.
Świeże w swej treści, pełne zabawnych puent opowiadania o sztukach plastycznych z pewnością zainspirują dzieci w wieku 7-12 lat do własnych artystycznych poszukiwań i swobodnej realizacji pomysłów.
Przystępna forma prezentacji treści sprawia, iż podręcznik ten jest interesujący nie tylko dla studentów i początkujących entuzjastów pedagogiki twórczości, ale i dla trenerów twórczości oraz innych osób dobrze obeznanych z tą tematyką. Adresatami książki są praktycy i teoretycy pedagogiki twórczości. Wielki pożytek z niej odniosą także studiujący...