Brak produktów
Globalizacja to proces, którego w żaden sposób nie da się zatrzymać, a tym bardziej odwrócić. Nie znaczy to jednak, że mamy zrezygnować z prób wpływania na losy świata, w którym żyjemy.
W drugim tomie Edukacji filozoficznej autorzy poświęcili uwagę m.in. następującym problemom: miłość, prawda, tolerancja, patriotyzm, drogi poznania, uzasadnianie, klasyfikowanie.
Seria podręczników, których założeniem jest edukacja filozoficzna pojmowana jako uzupełnienie pozostałych przedmiotów (przede wszystkim języka polskiego i historii, ale także fizyki, matematyki czy biologii). Autorzy traktują filozofię jako...
Pierwszy z serii podręczników dla gimnazjum realizujących założenia programu edukacji filozoficznej opartego na obowiązującej Podstawie programowej.
Książka z pogranicza filozofii, psychologii i socjologii. Erich Fromm uważa, że w czasach powszechnego kryzysu wartości istnieją dwa podstawowe sposoby egzystencji.
Alfred Jules Ayer - filozof współczesny związany z tradycją empiryzmu brytyjskiego - przedstawił w swej książce własne widzenie filozofii XX wieku: jej najistotniejszych szkół myślenia, głośnych sporów filozoficznych.
Rzeczywistość społeczna i jej atomy , metamorfozy i konstelacje , ludzki polimorfizm a ideologia społeczna , ustrój społeczno-gospodarczy a kształty osobowości.
Autorka omawia funkcjonowanie norm w życiu społecznym, ich powstawanie i rozwój. Rozpatruje także problemy metodologiczne pojawiające się przy analizie socjologicznych aspektów zjawisk moralnych.
Ogólne uwagi o wartościowaniu - normy moralne w obronie naszego biologicznego istnienia, w obronie godności, niezależności, prywatności - normy moralne służące potrzebie zaufania
W ostatnich czasach rozgorzał spór (...) godny uwagi, dotyczący ogólnych podstaw moralności; tego, czy wywodzą się one z rozumu, czy też z uczucia; czy wiedzę o nich zdobywamy dzięki łańcuchowi rozumowania i indukcji, czy też dzięki bezpośredniemu uczuciu i subtelniejszemu od nich zmysłowi wewnętrznemu?
Książka ma trójdzielną strukturę. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki.
Niniejsza książka to wybór przysłów przede wszystkim polskich, ale wzbogacony o przysłowia innych narodów. Każdy jej rozdział zawiera przysłowia na określony temat zasugerowany w tytule.
Autor - długoletni wykładowca - wprowadza czytelnika w problematykę filozofii religii. Kieruje swą książkę do zainteresowanych, nie wymagając od nich wykształcenia czy doświadczenia filozoficznego. Nie dokonuje suchego przeglądu podstawowych pojęć, zagadnień i pytań dotyczących różnych religii.
Proponowane ćwiczenia pobudzają wyobraźnię, dostarczją wiedzy o zawartości twórczej preferowanych wartości, motywując do poszukiwania sposobów ich urzeczywistnienia, są przydatne w pracy
Oddając książkę do rąk wychowawców, katechetów, moderatorów grup dziecięcych i młodzieżowych, psychologów-terapeutów, mam nadzieję, że będzie stanowić użytecznę pomoc wychowawczą, terapeutyczną i profilaktyczną w rozwoju duchowym człowieka.
Wydanie czwarte, poszerzone (pierwsze wydanie 1995) podejmuje z filozoficznego punktu widzenia problematykę człowieka. "Zauważa się dużą niepewność i wielką rozbieżność zapatrywań na to, kim jest człowiek.
Praca jest pierwszą, trafną odpowiedzią na wysuwane postulaty zitensyfikowania badań i pomiaru rozwoju moralnego młodzieży.
Niełatwo odpowiedzieć na pytanie, kto i kiedy zauważył, że Bromba interesuje się filozofią. W każdym razie wieść o tym rozniosła się dość szybko , a Przyjaciele wpadli na pomysł zorganizowania towarzyskich spotkań, podczas których Bromba wtajemniczy ich w pasjonującą ją Problematykę.
Na drugą edycję słownika składa się zestaw 612 haseł rzeczowych i osobowych, obejmujących swym zakresem najbardziej podstawowe kategorie i pojęcia moralności i etyki , a także prezentujących sylwetki najważniejszych badaczy i szkół filozoficznych podejmujących refleksję nad moralnością.
Teksty, które złożyły się na tę książkę, zebrane zostały zgodnie z duchem Foucaultowskiego projektu intelektualnego. Książka ta nie jest efektem konsensusu ani też zgodnych poglądów autorów poszczególnych tekstów. Nie ma w niej "jednego" Foucaulta.