Brak produktów
Ostatnio przeglądane
W niniejszej publikacji poszukuje się...
Nowy produkt
W niniejszej publikacji poszukuje się odpowiedzi na pytania: Jak stymulować i rozwijać kreatywność i twórczość u dzieci i młodzieży? Jak zmieniać proces kształcenia i przygotowywać młode pokolenia do zmian zachodzących w społeczeństwie i na świecie?
Autor: | red.Ewa Smak, Stanisława Włoch |
ISBN: | 978-83-7395-400-7 |
Stron: | 382 |
Wymiary: | 165x235 |
Oprawa: | miękka |
Data wydania: | 2010 |
Wydawnictwo | Uniwersytetu Opolskiego |
Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne i metodologiczne rozważania na temat edukacji kreatywnej oraz jej funkcjonowania we współczesnej szkole. W części drugiej zatytułowanej Obszary kreatywności w edukacji znalazły się wystąpienia prezentujące problematykę kreatywności w różnych dziedzinach wiedzy. Zamieszczono tu również prace ukazujące uwarunkowania rozwoju postawy kreatywnej. Rozdział trzeci zatytułowany Pedagogika kreatywna a wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży obrazuje wielostronne możliwości pedagogiki kreatywnej w zakresie efektów rozwojowych i wyzwalania potencjału twórczego. W części czwartej, tj. Nauczyciel kreatywny w polskiej rzeczywistości edukacyjnej, ukazano nauczyciela jako inicjatora innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwijania kreatywności.
Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
Dziękując wszystkim autorom za wysiłek intelektualny w tworzeniu nowych idei i innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwoju jednostki twórczej i kreatywnej oraz zainteresowanie się tą ważną problematyką, zachęcamy do dalszego poszukiwania "drogi" rozwijającej człowieczeństwo w człowieku, stawiania pytań i podejmowania badań.