EDUKACJA TWÓRCZA, KREATYWNOŚĆ

Informacje

Ostatnio przeglądane

Twórcze działanie dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej Zobacz większe

Twórcze działanie dziecka

w sytuacji zabawowo-zadaniowej

Nowy produkt

O twórczości można mówić w wielu różnych znaczeniach. Większość psychologicznych badań nad twórczością ujmuje to zjawisko w kategoriach procesu twórczego lub kategoriach twórczych zdolności. Od dawna bowiem poszukiwano specyficznych właściwości twórczego myślenia, pozwalających na jego odróżnienie od odtwórczych form tego procesu.

Więcej szczegółów

29,40 zł brutto

Opis

Autor:Dorota Kubicka
ISBN:83-233-1749-6
Stron:256
Wymiary:165x235
Oprawa:miękka
Data wydania:wyd.1 - 2003
WydawnictwoUniwersytet Jagielloński

Więcej informacji

(...) Poruszając się w ramach tak obszernego i zróżnicowanego pola badawczego, trzeba by więc najpierw powiedzieć, o jakiej twórczości traktuje ta książka. Podstawową jednostką analizy twórczości jest w niniejszych badaniach kategoria czynności - działania. Obiektem badania jest działanie dziecka z przedmiotami, uwieńczone ponadto materialnym wytworem, kończącym to działanie. Zamiast jednak badać, jak procesy twórcze "dzielą się" w dziecku, pytam raczej o to, jak dziecko tworzy, jak organizuje własne czynności, które prowadzą do wyróżnionych, wyjątkowych, twórczych rezultatów. Prowadzone badania odnoszą się do twórczości w znaczeniu instrumentalnym, rozumianej jako rozwiązywanie problemów w działaniu. Chodzi w nich bowiem o to, czy i w jaki sposób dziecko używa swoich twórczych możliwości do rozwiązywania postawionego przed nim praktycznego zadania. Badania dotyczącą twórczości dziecka w zabawie, która jest najbardziej typową i najlepiej rozwiniętą formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym. Ponadto za podstawowe kryterium twórczości przyjmuję tutaj właściwości organizacji działania dziecka podczas wykonywania twórczego zadania, a nie jakość wytworów tego działania.