Brak produktów
Jak dialogują ze sobą Stepy Akermańskie Adama Mickiewicza ze współczesną...
Olbrzymie dziedzictwo ikonograficznych przedstawień osób wyniesionych do...
Zatroskany losem młodych krewniaków biskup Bazyli napisał do nich list z...
Seria SEKRETY BIBLII. Autor, znakomity teolog chrześcijański i pisarz,...
Anatolia, to kraj nazwany przez Greków Krajem Wschodu od ich słowa...
Niniejsze opracowanie prezentuje autorski program terapeutyczny, zatytułowany W tajemniczych ogrodach.
Jak czytamy w jednej z recenzji książki - autorstwa prof. dr hab. Grażyny Gzelli - "Autor swe rozważania zaadresował do szerokiego grona odbiorców - terapeutów, osób zajmujących się doradztwem i wspieraniem osób potrzebujących pomocy, w tym również do bibliotekarzy-biblioterapeutów.
Biblioterapia to leczenie książką, to - w zależności od zdefiniowanego problemu - odnajdywanie w literaturze wartości, które pomogą uporządkować rzeczywistość, dostrzec pozytywne aspekty codzienności.
Program dopuszczony do użytku szkolnego decyzją Ministra Edukacji Narodowej nr DKW-4014-46/2000. Dla współczesnego młodego człowieka świat mediów, zwłaszcza mediów elektronicznych, jest środowiskiem naturalnym. Już bardzo małe dzieci stykają się bowiem z obrazem telewizyjnym, potem jako przedszkolaki, stają się zachłannymi odbiorcami kreskówek, żeby w...
Poradnik zawiera plan pracy oraz scenariusze 39 jednostek lekcyjnych. Może je realizować zarówno polonista, jak i wychowawca w ciągu trzech lat edukacji w szkole podstawowej.
W prezentowanych w tomiku bajkach – będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa – bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.
Prezentowana pozycja jest zbiorem scenariuszy warsztatów literackich dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia mają formę ukierunkowanej zabawy, której punktem wyjścia jest tekst literacki. Każde ze spotkań zostało skonstruowane w ten sposób, aby dać dzieciom możliwość odbioru wielozmysłowego. W materiale dydaktycznym znajdują się propozycje zastosowania:...
Zaproponowany przez autorki program profilaktyczno-wychowawczy powstał przede wszystkim z myślą o dzieciach, które mają trudności z przezwyciężeniem sytuacji lękowych.
Książka "Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży" to zbiór scenariuszydo pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna,...
Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej.
"Poezjoterapia "Co dobrego?!" Moniki Mularskiej-Kucharek jest jak uważny spacer brzegiem morza, przechadzka pomiędzy dwoma żywiołami; intelektualną refleksją doświadczonej nauczycielki akademickiej i poezją serca wrażliwej osoby.
Przemyślany, pięknie ilustrowany dobór zaopatrzonych w ćwiczenia bajek które mogą być punktem wyjścia do refleksji i dyskusji nie tylko w warunkach szkolnych, ale również posłużyć mogą rodzicom do rozmów z własnymi dziećmi jest wartościową pozycją, która przybliżać będzie tradycyjny, baśniowy świat kolejnym pokoleniom czytelników w różnym wieku.