Brak produktów
Świeże w swej treści, pełne zabawnych puent opowiadania o sztukach plastycznych z pewnością zainspirują dzieci w wieku 7-12 lat do własnych artystycznych poszukiwań i swobodnej realizacji pomysłów.
Przystępna forma prezentacji treści sprawia, iż podręcznik ten jest interesujący nie tylko dla studentów i początkujących entuzjastów pedagogiki twórczości, ale i dla trenerów twórczości oraz innych osób dobrze obeznanych z tą tematyką. Adresatami książki są praktycy i teoretycy pedagogiki twórczości. Wielki pożytek z niej odniosą także studiujący...
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego...
Niniejsza książka powstała w związku z ideą integracji oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej i dotyczy stymulacji dziecka do poznawania, przeżywania i przetwarzania świata w wychowywaniu przez sztukę.
Książka pod redakcją Anny Marty Żukowskiej jest szczególną pozycją dotyczącą aktualnych problemów w szeroko pojętej edukacji artystycznej, które są mało dostrzegane i doceniane.
W niniejszej publikacji kompleksowo wyjaśniono specyfikę rozmaitych metod arteterapeutycznych (muzykoterapia, terapia tańcem, terapia przez sztuki plastyczne), zamieszczono przegląd ogólnych oraz bardziej szczegółowych zaleceń terapeutycznych, a także przedstawiono terapie przez twórczość na tle najnowszych osiągnięć nauki z zakresu historii ewolucji i...
Książka porządkuje i aktualizuje dostępną od ponad 20-lat wiedzę o arteterapii, inaczej – terapii z udziałem sztuki, której prekursorką w Polsce była autorka niniejszej publikacji (Por. „Kulturoterapia”, 1988/1994). Prócz wiadomości historycznych i ściśle teoretycznych prezentuje w nowym świetle modele postępowania kulturoterapeutycznego z ludźmi...
Program kreatywnej edukacji plastycznej przeznaczony do realizacji podczas pracy z dziećmi 5, 6-letnimi, wywodzi się z założeń dopuszczonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Pogłębia on treści podstawy programowej w sposób uwzględniający możliwości percepcyjne dzieci.
Bazgroły i rysunki to najprawdziwszy sposób, w jaki dzieci wyrażają swoje uczucia. Trzeba tylko potrafić je odczytać, i temu właśnie służy ta książka.
Intencją prezentowanego poradnika jest całościowe omówienie metody warsztatu twórczego w pełnym spektrum powiązanej z nim problematyki, obejmującej m.in. istotę myślenia obrazowego, kompetencje i rolę animatora warsztatu oraz jego związek z proponowanymi aktywnościami, a także założenia koncepcyjne odwołujące się do struktury warsztatu i jego...
W pierwszej części książki dokonano analizy zjawiska kreacji plastycznej z perspektywy możliwości stosowania jej w psychoterapii i edukacji. Następnie (w rozdziałach 2 i 3) przedstawiono charakterystykę działań arteterapeutycznych i warsztatowych z zakresu edukacji twórczej, które w największym stopniu z wszystkich działań o charakterze...
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej i arteterapii. Zawiera autorskie zestawy ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i...
Reprezentacje poznawcze to jedno z podstawowych pojęć psychologii poznawczej. Zgodnie z teorią Anette Karmilof-Smith, w trakcie rozwoju poznawczego, reprezentacje świata ulegają przekształceniom, ewoluując od poziomu ukrytego, do treści całkowicie świadomych i werbalizowalnych.
Monografia pt. Edukacja artystyczna. Dylematy teorii i praktyki doskonale wpisuje się w nowatorski nurt badań dotyczących kultury artystycznej, jej wybitnych postaci i dorobku manifestującego się poprzez dzieła szeroko pojętej sztuki oraz jest kompatybilna z całokształtem procesów, zjawisk i aktywności duchowej człowieka wyrażającej się w artystycznej...
Zamysłem autorów było nauczanie przez zabawę. Różnorodność proponowanych zadań pozwala na angażowanie wszystkich zmysłów przez co wykonywane zadania nie są nudne i dają dzieciom dużo satysfakcji. Nauczanie przez zabawę jest bardzo efektowne i efektywne i wspaniale wzbogaca naukę wynikającą z podstawy programowej.