EDUKACJA TWÓRCZA, KREATYWNOŚĆ

Informacje

Ostatnio przeglądane

Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego Zobacz większe

DZIAŁALNOŚĆ SZKOŁY WE WSPOMAGANIU ROZWOJU UCZNIA ZDOLNEGO

Nowy produkt

Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą.

Więcej szczegółów

28,00 zł brutto

Opis

Autor:Agnieszka Hłobił
ISBN:978-83-7587-570-6
Stron:168
Wymiary:165x235
Oprawa:miękka
Data wydania:wyd.1 - 2010
WydawnictwoImpuls

Więcej informacji

Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania lepszych niż obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego. Badaniami objęte zostały gimnazja będące osobnym szczeblem kształcenia, nazywanym ponadpodstawowym, skupiające młodzież w istotnym dla niej samej etapie rozwojowym, okresie adolescencji, w którym tempo zdolności umysłowych bardzo się zmienia (wzrasta bądź maleje) i tym samym wymaga stymulacji. W I rozdziale pracy chcę zwrócić uwagę na szerokie rozumienie pojęć zdolności i ucznia zdolnego oraz przedstawić krótki rys historyczny koncepcji i sposobów kształcenia ucznia zdolnego (rozmaitych metod, środków i form organizacyjnych nauczania i uczenia się) w wielu krajach, które porównam z naszym krajem.