Brak produktów
Autorka przedstawia rolę terapii muzycznej w rehabilitacji ogólnej, jako uzupełnienie kompleksowego usprawniania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, np. z wadami wzroku i niesprawnym narządem ruchu, po operacjach ortopedycznych.
Terapia zaburzeń w rozwoju dzieci niewidomych stanowi jeden z najbardziej złożonych problemów tyflologicznych. Jest to uwarunkowane wieloaspektową treścią procesu terapeutycznego, różnorodnością istotnych powiązań, określających jego miejsce i znaczenie w ogólnym systemie rehabilitacji niewidomych.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych - dwu-, trzylatkach i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej - w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku,
Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne.
Któż nie zna takich pląsów i piosenek śpiewanych od pokoleń jak 'Stary niedźwiedź', 'Mam chusteczkę haftowaną', 'Rolnik sam w dolinie', 'Stoi różyczka', 'Kółko graniaste', 'Julijanka', 'Ojciec Wirgiliusz', 'Laurencja'?
Publikacja zawiera 20 piosenek, głównie kołysanek, do których opracowano zabawy w formie dziecięcych masażyków. Masażyki te są doskonałą okazją dla rodziców, aby za pomocą dotyku i kontaktu fizycznego nawiązać z dzieckiem kontakt lub pogłębić łączące z nim więzi. Mogą być też po prostu ciekawym sposobem na wspólne spędzenie wolnego czasu. Dziecko poprzez...
W skład publikacji wchodzą 2 płyty CD z piosenkami (wersje wokalno-instrumentalne i instrumentalne) oraz książka, w której znajdują się teksty utworów, a także zapisy nutowe i chwyty gitarowe.
Publikacja składa się z płyty CD z piosenkami wykonanymi przez chór dziecięcy oraz z książki zawierającej nuty i teksty do tych utworów. Tematyka piosenek jest zróżnicowana. Dzieci śpiewają między innymi o przyrodzie (np. o zwierzętach, lesie), porach roku, uczuciach, miejscach rozrywki (jak kino, wesołe miasteczko).
Przedstawiana publikacja to już kolejna polska wersja tańców do muzyki ludowej i tradycyjnej. Proste kroki, łatwe figury i kilkakrotna zmiana osoby, z którą tańczymy, to cechy tego rodzaju tańców. Raz w kręgu, raz w rzędzie ('wężyku'), a czasem na siedząco, by rozluźnić mięśnie, poprawić nastrój i uśmiechnąć się do kilku osób. Taki taniec nie tylko...
Jest to propozycja muzyczna wspomagająca kreatywne prowadzenie zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym. Płyta zawiera 12 piosenek autorstwa Magdaleny Marcinkowskiej, znakomitego pedagoga pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym, specjalisty w dziedzinie muzyki i rytmiki.
W czasie opisanych w książce zabaw dzieci m.in. uczą się piosenek na pamięć, przyjmują role bohaterów utworów, wykonują gesty naśladujące czynności opisane piosenkami, przygotowują prace rysunkowe związane z tematyką tekstów. Jednak zaproponowane ćwiczenia nie są typowymi zabawami o charakterze ruchowym czy plastycznym. Zostały raczej pomyślane tak, aby...
To propozycja zawierająca utwory przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej.Piosenki przyporządkowane są dwóm działom: tradycje i postawy
Jest to zbiór dziesięciu piosenek i zabaw przeznaczonych zarówno dla przedszkolaków, jak i dzieci w młodszym wieku szkolnym. Utwory mają prostą melodię i łatwe do zapamiętania słowa, a zabawy są krótkie i lubiane przez dzieci. Wśród przedstawionych propozycji jest m.in. zabawa na powitanie, zabawa paluszkowa, masażyk, zabawa w kole czy w pociąg. Dzieci...
PIOSENKI O BOŻYM NARODZENIU I ZIMIEPublikacja zawiera 25 piosenek o Bożym Narodzeniu i zimie. Utwory nie tylko wprowadzają niezwykły, świąteczny nastrój, ale także opisują zwyczaje związane z okresem świątecznym. Dzieci dzięki piosenkom dowiedzą się między innymi, dlaczego w Wigilię czeka się na pierwszą gwiazdkę, po co zostawia się puste miejsce przy...
W publikacji zaprezentowano zabawy oparte na dotyku, bazujące na naturalnej aktywności dzieci.
Gra w kolory to zbiór piosenek i zabaw opracowanych na każdy miesiąc roku szkolnego.
Zbiorek ten zawiera pięćdziesiąt piosenek dla przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Utwory przeznaczone są do słuchania przede wszystkim w chwilach odpoczynku po zajęciach wymagających od dzieci skupienia i wysiłku.
Autor bazując na własnym doświadczeniu zawodowym postanowił zaprezentować bardzo prosty model muzykoterapii grupowej wspomagającej pracę nad komunikacją dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym, uwzględniającej możliwości percepcyjno-motoryczne takich osób.
Książka ta łączy w sobie starożytną mądrość z najnowszymi odkryciami naukowymi w dziedzinie uzdrawiania dźwiękiem. Autor zebrał najskuteczniejsze techniki stosowane w muzykoterapii i dokładnie omówił jak każdy może stosować je samodzielnie.
Praca stanowi istotny wkład w badania nad społecznymi konsekwencjami muzykoterapii. Zainteresowanie tą tematyką znajduje uzasadnienie zarówno ze względu na poszukiwanie paradygmatu umożliwiającego łączenie procesów inkluzji społecznej z muzykoterapią, jak i pogłębiania wiedzy ekonomicznej, socjologicznej czy psychologicznej .