Brak produktów
Czym jest socjoterapia oraz czemu służy? Czy coś ją różni od psychoterapii? A czym jest diagnoza? Socjoterapię opisuje się jako formę pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi, opierającą się na oddziaływaniach społecznych. Jednak pojęcie to wciąż nie zostało wystarczająco zbadane, a w konsekwencji jednoznacznie...
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.
Myślenie przez analogię pozwala odszukać odpowiadające sobie właściwości dla różnych cech, rzeczy, sytuacji, procesów itp. Umożliwia rozwiązywanie problemów poprzez przeniesienie wiedzy z jednej sytuacji na drugą. Rozumowanie przez analogię polega na dostrzeżeniu reguły i wykorzystaniu jej do rozwiązania innych zadań w nowych sytuacjach.
Myślenie przez analogię pozwala odszukać odpowiadające sobie właściwości dla różnych cech, rzeczy, sytuacji, procesów itp. Umożliwia rozwiązywanie problemów poprzez przeniesienie wiedzy z jednej sytuacji na drugą. Rozumowanie przez analogię polega na dostrzeżeniu reguły i wykorzystaniu jej do rozwiązania innych zadań w nowych sytuacjach.
ZNOWU POZNAJĘ ŚWIAT – POSIŁKI – ŚNIADANIA I KOLACJE Materiały do terapii afazji
ZNOWU POZNAJĘ ŚWIAT – POSIŁKI – OBIADY Materiały do terapii afazji
Propozycje wsparcia i pomocy rodzinie PORADNIK Oddaję w Wasze ręce ten poradnik, aby rodzice (każda szczęśliwa matka i każdy troskliwy, kochający ojciec) małego dziecka mogli się bez trudu zorientować, jak rozwija się Ich pociecha.
ZNOWU POZNAJĘ ŚWIAT – WARZYWA Materiały do terapii afazji
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne...
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka PODRĘCZNIK część 1
JA I MÓJ ŚWIAT Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka PODRĘCZNIK część 2 Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina...
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 3: WIOSNA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą...
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: ZIMA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być...
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 4: LATO to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą...
Podobieństwa i różnice to książka z obrazkami, które tylko z pozoru są podobne do siebie. Różnią się one bowiem jednym lub kilkoma szczegółami. Zadaniem dziecka jest wyszukanie i wskazanie tych różnic.
Karty pracy zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku „Ja i mój świat”. Różnorodne i...
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom,...
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą...
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być...