PEDAGOGIKA SPECJALNA

Informacje

Ostatnio przeglądane

KRYZYSY ROZWOJOWE WIEKU DZIECIĘCO-MŁODZIEŻOWEGO A MOŻLIWOŚCI SPOŁECZNEGO WSPARCIA Zobacz większe

KRYZYSY ROZWOJOWE WIEKU DZIECIĘCO-MŁODZIEŻOWEGO A MOŻLIWOŚCI SPOŁECZNEGO WSPARCIA

Nowy produkt

Kryzysy rozwojowe u dzieci i młodzieży mogą występować w toku naturalnego procesu przemian rozwojowych. Okres przejścia od stadium dziecka do stadium młodzieży to czas, w którym następuje zmiana tożsamości, czyli okres ten wiąże się z niebezpieczeństwem wystąpienia kryzysów rozwojowych.

Więcej szczegółów

20,80 zł brutto

Opis

Autor:KNOBOL-GALA ANNA, GROCHMAL-BACH BOŻENA
ISBN:83-7308-376-6
Stron:196
Wymiary:160x240
Oprawa:miękka
Data wydania:2005 - Wyd. I

Więcej informacji

Okres kryzysowy może sprzyjać pojawianiu się różnorodnych zaburzeń. Pierwsza część książki dotyczy źródeł i rodzajów kryzysów. Należy tu zwrócić szczególną uwagę na pełnienie ról rodzicielskich, w sposób, który stanowi zagrożenie dla rozwoju dzieci i młodzieży i wyzwala poczucie alienacji młodzieży w okresie dorastania. Formą dezadaptacji będzie także dokuczanie rówieśnikom, czyli przemoc demonstrowana przez uczniów szkolnych. Kolejne problemy poruszane w tej części dotyczą kryzysu okresu dorastania, zachowań problemowych występujących u dzieci z autyzmem i dodatkową niepełnosprawnością intelektualną oraz sytuacji kryzysowych u dzieci i młodzieży z czynnościowymi zaburzeniami układu krążenia. Druga część książki opisuje problematykę przeżywania sytuacji kryzysowych w wieku dziecięco-młodzieżowym w kontekście wsparcia społecznego, czyli pomocy psychologicznej, pedagogicznej lub terapeutycznej.