Brak produktów
Książka poświęcona jest sztuce nadawania ostatniego szlifu, czyli tym...
Podwaliny sztuki Sztuka i religie świata Sztuka sakralna i świecka...
Ta poręczna publikacja jest praktycznym wprowadzeniem do historii...
W książce przedstawione są życiorysy i dokonania wybitnych malarzy z...
Ten wyjątkowy album umożliwia czytelnikowi zobaczenie Stanz watykańskich...
Ostatnio przeglądane
Kompendium wiedzy diagnostycznej...
Rozpoznanie zgodne z DSM-5
Nowy produkt
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.
Autor: | James Morrison, Kathryn Flegel |
ISBN: | 978-83-233-4440-7 |
Stron: | 528 |
Wymiary: | 240X170 |
Oprawa: | miękka |
Tłumaczenie: | Andruszko Robert |
Data wydania: | 2018 |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.
Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.
Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.