Główna

Informacje

Ostatnio przeglądane

Dysleksja -Podręcznik praktyka Zobacz większe

DYLEKSJA - PODRĘCZNIK PRAKTYKA

Nowy produkt

Specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa ,które mają wpływ na edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu.

Więcej szczegółów

87,00 zł brutto

Opis

Autor:Gavin R
ISBN:978-83-7744-152-7
Stron:656
Wymiary:240x170
Oprawa:twadra
Tłumaczenie:Zuzanna Kalicka -Karpowicz
Nazwa oryginału:Dyslexia.A Practicioner's Handbook.
Data wydania:2018
WydawnictwoHarmonia

Więcej informacji

Nieustannie rośnie świadomość nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przed­stawicieli władz dotycząca zjawiska dysleksji, co jest pokrzepiającym sygna­łem. Od początku XXI wieku obserwujemy, że rządy wielu krajów aktywnie poszukują specjalistycznej wiedzy na ten temat, by potem przez pracę grup specjalistów i zmiany legislacyjne torować drogę nowym regulacjom w syste­mie szkolnictwa mającym przynieść udogodnienia dla uczniów ze specjal­nymi potrzebami, na przykład dla dzieci z dysleksją. […] W żadnym wypadku nie wolno nam pominąć w naszych rozważaniach rodziców. Mają oni wiele do zaoferowania, a ich doświadczenia, przemyśle­nia i wsparcie okazują się dla szkół bezcenne. Być może to właśnie współ­praca jest kluczem do sukcesu. Wyniki badań naukowych dostarczają wie­dzy, jednak faktyczny wpływ na sytuację można uzyskać dzięki skutecznej komunikacji między domem a szkołą. Dzielenie się obawami i pomysłami ma nieocenioną wartość.

Z przedmowy autora

 

Gavin Reid – doktor nauk humanistycznych, magister nauk stosowanych i magister pedagogiki, członek Brytyjskiego Towarzystwa Dysleksji oraz Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany psycholog. Pisząc książki, korzysta z własnych doświadczeń nauczyciela, psychologa wychowawczego, badacza, wykładowcy akademickiego, a przede wszystkim – rodzica.