EDUKACJA TWÓRCZA, KREATYWNOŚĆ

Informacje

Ostatnio przeglądane

EDUKACJA ARTYSTYCZNA Zobacz większe

EDUKACJA ARTYSTYCZNA

Dylematy teorii i praktyki

Nowy produkt

Monografia pt. Edukacja artystyczna. Dylematy teorii i praktyki doskonale wpisuje się w nowatorski nurt badań dotyczących kultury artystycznej, jej wybitnych postaci i dorobku manifestującego się poprzez dzieła szeroko pojętej sztuki oraz jest kompatybilna z całokształtem procesów, zjawisk i aktywności duchowej człowieka wyrażającej się w artystycznej kreacji.

Więcej szczegółów

59,00 zł brutto

Opis

Autor:red.Małgorzata Lubieniecka, Paweł Herod
ISBN:978-83-7614-301-9
Stron:362
Wymiary:232 x 155
Oprawa:miękka
Data wydania:2017
WydawnictwoNaukowe Akademii Ignatianum - WAM

Więcej informacji

Propozycje autorów, zawarte w artykułach dotyczących edukacji artystycznej w różnych wymiarach sztuki, zachęcają do pogłębionej analizy własnych działań edukacyjnych, pozwalają na pełniejszą refleksję etyczną, korzystniejsze rozumienie różnorodnych zjawisk, mądrą konsumpcję dóbr kulturowych i doświadczenie bogactwa estetycznych przeżyć. Wskazują jak kształtować tożsamość narodową, porządek etyczny i moralny oraz metafizyczną duchową głębię.

Szeroka problematyka niniejszej publikacji, w dużej mierze oparta na autorskich działaniach artystycznych i wielorakich doświadczeniach edukacyjnych, dostarcza narzędzi do rozstrzygnięcia szeregu z tytułowych dylematów dotyczących teorii i praktyki oraz wskazuje drogi jakościowego przekształcenia edukacji artystycznej, doskonalenia i modyfikowania indywidualnych praktyk w myśl ogólnowychowawczej roli sztuki. Nacechowane artyzmem refleksje autorów artykułów są interesującą propozycją dla wyraźnie zaniedbywanej przez system szkolny edukacji artystycznej, propozycją rozumienia zjawisk i kształtowania kultury estetycznej człowieka, wyrabiania dobrego smaku oraz wdrażania wiedzy o kulturze i sztuce oraz wspierania procesów doznania prawdy, dobra i piękna.

Z recenzji prof. dr hab. Teresy Żebrowskiej