Brak produktów
Ostatnio przeglądane
Książka zawiera dyskusję teoretyków...
Nowy produkt
Książka zawiera dyskusję teoretyków na temat kształcenia nauczycieli przyszłej szkoły, opartą zarówno na wiedzy naukowej, światowych i europejskich raportach edukacyjnych, pracach prognostycznych ośrodków studiów nad przyszłością świata, a także własnych przemyśleniach i doświadczeniach w zakresie kształcenia nauczycieli.
Autor: | red.BOŻENA MUCHACKA współpr.WIESŁAWA KOGUT |
ISBN: | 978-83-7308-603-6 |
Stron: | 236 |
Wymiary: | 170x240 |
Oprawa: | miękka |
Data wydania: | 2006 - Wyd. I |
Wydawnictwo | Impuls |
Dyskusja przebiega na trzech płaszczyznach. Pierwsza dotyczy rozważań ocharakterze strategicznym (m.in. funkcje nauczyciela w kontekście reformy systemu edukacji w Polsce, edukacja nauczycieli przyszłej szkoły, model treści kształcenia nauczycieli zgodnie z założeniami personalizmu & 8211; społeczne relacje & 8222;być& 8221; i & 8222;mieć& 8221;, modele doświadczeń liderów edukacyjnych USA). Drugi obszar zagadnień wiąże się z czynnikami warunkującymi efektywność pracy nauczyciela (sytuacja zdrowotna nauczyciela, rola psychologii w kształceniu nauczycieli, efektywność studiów w trybie zaocznym). W trzecim obszarze tematycznym Czytelnik znajdzie m.in. artykuły poruszające problematykę pedagogiki zabawy, znaczenia inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, narzędzi IT, edukacji regionalnej i przyrodniczej. W prezentowanych artykułach zawarto wiele cennych przemyśleń i sugestii, które mogą się przyczynić do wzmocnienia twórczego potencjału zarówno teoretyków, jak i praktyków edukacji.