MUZYKOTERAPIA, RYTMIKA

Informacje

Ostatnio przeglądane

KLAŚNIJ, TUPNIJ, RAZ I DWA! Zabawy ze śpiewem Zobacz większe

KLAŚNIJ, TUPNIJ, RAZ I DWA! Zabawy ze śpiewem

Nowy produkt

Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład "Siała baba mak", "Stary niedźwiedź", "Kółko graniaste"). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.

Więcej szczegółów

37,00 zł brutto

Opis

Autor:Małgorzata Barańska
ISBN:978-83-7134-621-7
Stron:120 + 3 CD
Oprawa:miękka
Data wydania:2013

Więcej informacji

Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.

 

Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą „Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt zabaw zostało podzielonych na cztery grupy:

  • Przywitania (pięć zabaw)
  • Zabawy kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć zabaw)
  • Zabawy z rekwizytami (piętnaście zabaw)
  • Zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).

 

Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za najlepszy.

 

W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.

 

Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.

 

Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.

 

Muzyka: Stefan Gąsieniec

Śpiew: Magda Wasylik