Brak produktów
Książka stara się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób żyć, by być szczęśliwym. Czytelnik uzyskuje wiedzę jak pomóc samemu sobie w trudnych sytuacjach życiowych a także jak pomóc innym w podjęciu właściwych decyzji i działań.
Szkoły waldorfskie są znane ze swej awangardowej roli w dążeniach o niezależność szkół od instytucji państwowych oraz innych grup nacisku. Są również pionierami w zakresie struktur organizacyjnych opartych na kolegialnych samorządach złożonych z nauczycieli i rodziców.
Publikacja prezentuje aktualną wiedzę dotyczącą rozległej problematyki rozwoju pamięci w dzieciństwie. Autorka w przejrzysty i interesujący sposób przedstawia i analizuje badania prowadzone nad rozwojem pamięci oraz wskazuje białe plamy w tym obszarze, które próbuje wypełniać materiałami z własnych studiów obserwacyjnych i eksperymentalnych.
Pedagogika ogólna wywiedziona w celu wychowania jest oparta na wydaniu z początku XX wieku, w pracy zmieniono jedynie przestarzałą pisownię, książka zyskała na czytelności a nie straciła ducha.
Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Część pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych.
Książka "Komputerowe wspomaganie procesu kształtowania gotowości szkolnej dzieci 6-letnich" ma znaczące walory poznawcze. Jest próbą wskazania zmian w diagnozowaniu współczesnej edukacji.
Przedmiotem rozważań jest komunikacja językowa dziecka w wieku przedszkolnym, rozpatrywana ze względu na jej afektywne nacechowanie.
Książka Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej to pierwsza w polskiej literaturze naukowej pozycja traktująca o odrzuceniu rówieśniczym w klasie szkolnej w ujęciu całościowym, a więc obejmująca następujące zagadnienia: środowisko odrzucenia rówieśniczego, pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego, status odrzucenia w grupie, podtypy dzieci odrzuconych...
,,Przemoc seksualna wobec dziecka. Studium pedagogiczno – kryminologiczne”, prezentuje współczesną analizę podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą dziecka.
Dwa studia nie wydane za życia Antoniego Kępińskiego – Wstęp do psychiatrii oraz Kierunki humanistyczne w psychiatrii. Autor zawarł w nich podstawy ogólne swych koncepcji teoretycznych, które później, w poszczególnych książkach, zostały rozszerzone.
Autorzy szczegółowo omawiają 14 typów zaburzeń osobowości uwzględnionych w podręcznikach DSM-III-R i DSM-IV. Charakteryzują je na kontinuum specyficznych cech osobowości mieszczących się w „normie” i będących symptomem poważnej psychopatologii, posługując się barwnymi, rozbudowanymi opisami przypadków.
"Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia [...] dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego...
Problematyka "samotności młodzieży" jest aktualna nie tylko na gruncie polskim, ale i europejskim, a może i światowym. W każdym społeczeństwie znajdziemy ludzi samotnych w środowisku rodzinnym, szkolnym, społecznym, religijnym, którymi nikt się nie zajmuje, nie szuka się dla nich nowych środowisk, w których znaleźliśmy namiastkę ciepła rodzinnego.
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz?uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania.
Z rozmów z rodzicami uczniów, kolegami i koleżankami nauczycielami, jak również z własnych nauczycielskich doświadczeń zrodziła się idea stworzenia książki o charakterze poradnika opisującego sposoby pracy z dziećmi wymagającymi.
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.
Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania.
„Wcześniak to każde dziecko urodzone przed ukończeniem 37. tygodnia ciąży. […]
Czy nauczanie matematyki zwalnia nas od zwracania uwagi na poprawność językową? Oczywiście, nie! Znamy wszyscy problemy językowe, jakie spotykają uczniowie na lekcjach matematyki choćby z pisownią terminów matematycznych.
Niniejsza publikacja poświęcona jest analizie pojęcia czasu wolnego jako jednego z ważniejszych współczesnych zagadnień cywilizacyjnych i kulturowych. Czas wolny ujęto tutaj wieloaspektowo i interdyscyplinarnie. Obok wnikliwej analizy historycznej samego pojęcia i jego wielu interpretacji, przedstawiono także wnioski badań literaturowych oraz empirycznych...