Brak produktów
Ostatnio przeglądane
Podręcznik został opracowany przez...
Nowy produkt
Podręcznik został opracowany przez zespół autorski złożony z pracowników dydaktyczno-naukowych dwóch uczelni wyższych, mających wieloletnie doświadczenia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie prezentowanej problematyki, tj. Kated Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Autor: | PANASIUK ALEKSANDER |
ISBN: | 978-83-01-14517-0 |
Stron: | 216 |
Wymiary: | 175x205 |
Oprawa: | miękka |
Data wydania: | 2006 |
Układ opracowania oparto na tradycyjnej strukturze podręczników marketingowy w celu uczynienia książki przyjazną dydaktycznie dla studentów, którzy korzystają tak z innych źródeł, w których podział treści przedstawiany jest w zbliżonym układzie. Treść podręcznika jest dostosowana do standardów nauczania Ministerstwa Edukacji Narodów i Sportu dla kierunku Turystyka i Rekreacja. Opiera się także na założeniach programowych przedmiotu dla kierunków ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, specjalizacjach turystycznych. W tym zakresie struktura podręcznika jest kontynuacją treści programowych przedmiotu podstawy marketingu. Podręcznik podzielono na jedenaście rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówioi ogólne założenia koncepcji marketingowej w sektorze usługowym, prezentując przy tym podstawową terminologię. Rozdział drugi to prezentacja sektora turystycznego (uczestników i mechanizmów) jako obszaru odniesienia działań marketingowych. W rozdziale trzecim wskazano na konsumenta jako uczestnika rynku usług turystycznych, który jest adresatem działań marketingowych przedsiębiorstw i obszarów turystycznych. Rozdział czwarty omawia przesłanki wprowadzenia marketingu do turystyki wraz ze wskazanie struktury wykorzystywanych instrumentów marketingowych. W rozdziałach od piątego do dziewiątego przeprowadzono szczegółową charakterystykę instrumentów marketingu mix, która jest wykorzystywana w warunkach funkcjonowania podmiotów sektora turystycznego. W celu ułatwienia zrozumienia istoty i formy kształtowania tych instrumentów treść rozdziałów zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków z praktyki rynków. Rozdział dziesiąty stanowi prezentację badań marketingowych wykorzystywanych na rynku usług turystycznych. Wskazano w nim na praktyczne źródła zbierania informac niezbędne do prowadzenia analiz marketingowych. Ostatni rozdział, jedenasty, po sumowuje całość treści podręcznika. Zaprezentowano w nim klasyfikacje oraz aspekt wykorzystania strategii rynkowych w turystyce.