PEDAGOGIKA SPECJALNA

Informacje

Ostatnio przeglądane

Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych Zobacz większe

SYTUACJE TRUDNE W OPINII NAUCZYCIELA klas integracyjnych

Nowy produkt

Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej.

Więcej szczegółów

38,00 zł brutto

Opis

Autor:Zenon Gajdzica
ISBN:978-83-7587-860-8
Stron:230
Wymiary:165x235
Oprawa:miękka
Data wydania:WYD.2 - 2011
WydawnictwoImpuls

Więcej informacji

Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia.

Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych.