NAUKI HUMANISTYCZNE

Informacje

Ostatnio przeglądane

Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się Zobacz większe

EDUKACJA POPRZEZ JĘZYK. O całościowym uczeniu się

Nowy produkt

Książka adresowana do "nauczyciel nauczycieli" i nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów zainteresowanych doskonaleniem warsztatu w zakresie edukacji całościowej. Publikacja składa się z trzech części.

Więcej szczegółów

23,10 zł brutto

Opis

Autor:Dorota Gołędniak, Grażyna Teusz
ISBN:83-85910-11-5
Stron:244
Wymiary:165x235
Oprawa:miękka
Data wydania:wyd.2 zm. - 1999
WydawnictwoWydawnictwo CODN

Więcej informacji

W pierwszej autorki prezentują teoretyczne podstawy komunikacyjnego, a więc wykorzystującego optymalnie walory porozumiewania się, modelu nauczania. Dyskutują dydaktyczne implikacje związku między językiem, myśleniem i uczeniem się, czyli triady, odkrytej przez psycholingwistykę oraz całościowe uczenie się w Pedagogice Gastalt.


W części drugiej - przedstawiają praktyczne rozwiązania, metody i techniki edukacyjne, sprzyjające przekraczaniu granic przedmiotów szkolnych. Dużo miejsca poświęcają więc dramie czy uczeniu się w małych grupach. Przedstawiają tu także raport z realizacji międzyprzedmiotowego projektu edukacji wczesnoszkolnej, w którym język pełnił rolę czynnika integrującego treści kształcenia oraz szkic programu, nastawionego na wspomaganie kompetencji nauczycieli, pod znamiennym tytułem "Każdy nauczyciel nauczycielem języka".

W części trzeciej autorki podają przykłady realizacji przyjętych założeń i metod praktycznego działania. Pod hasłem "Popatrzcie, to można zrobić" zamieszczono całościowe i międzyprzedmiotowe projekty edukacyjne wykonane przez studentów UAM.