Brak produktów
Ostatnio przeglądane
Książka adresowana do "nauczyciel...
Nowy produkt
Książka adresowana do "nauczyciel nauczycieli" i nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów zainteresowanych doskonaleniem warsztatu w zakresie edukacji całościowej. Publikacja składa się z trzech części.
Autor: | Dorota Gołędniak, Grażyna Teusz |
ISBN: | 83-85910-11-5 |
Stron: | 244 |
Wymiary: | 165x235 |
Oprawa: | miękka |
Data wydania: | wyd.2 zm. - 1999 |
Wydawnictwo | Wydawnictwo CODN |
W pierwszej autorki prezentują teoretyczne podstawy komunikacyjnego, a więc wykorzystującego optymalnie walory porozumiewania się, modelu nauczania. Dyskutują dydaktyczne implikacje związku między językiem, myśleniem i uczeniem się, czyli triady, odkrytej przez psycholingwistykę oraz całościowe uczenie się w Pedagogice Gastalt.
W części drugiej - przedstawiają praktyczne rozwiązania, metody i techniki edukacyjne, sprzyjające przekraczaniu granic przedmiotów szkolnych. Dużo miejsca poświęcają więc dramie czy uczeniu się w małych grupach. Przedstawiają tu także raport z realizacji międzyprzedmiotowego projektu edukacji wczesnoszkolnej, w którym język pełnił rolę czynnika integrującego treści kształcenia oraz szkic programu, nastawionego na wspomaganie kompetencji nauczycieli, pod znamiennym tytułem "Każdy nauczyciel nauczycielem języka".
W części trzeciej autorki podają przykłady realizacji przyjętych założeń i metod praktycznego działania. Pod hasłem "Popatrzcie, to można zrobić" zamieszczono całościowe i międzyprzedmiotowe projekty edukacyjne wykonane przez studentów UAM.