EDUKACJA PROZDROWOTNA

Informacje

Ostatnio przeglądane

EDUKACJA PROZDROWOTNA Zobacz większe

EDUKACJA PROZDROWOTNA

Przewodnik dla nauczycieli gimnazjum

Nowy produkt

Prezentowane w publikacji Edukacja prozdrowotna propozycje z zakresu zajęć są adresowane do nauczycieli - wychowawców gimnazjum, którzy, zgodnie z "Podstawami programowymi obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących", są zobowiązani do realizacji tej problematyki w szkole.

Więcej szczegółów

17,90 zł brutto

Opis

Autor:Krzysztof Zajączkowski
ISBN:83-7224-379-4
Stron:130
Wymiary:165x235
Oprawa:miękka
Data wydania:2001
WydawnictwoJedność

Więcej informacji

Przewodnik zawiera podstawy teoretyczne dla nauczyciela oraz scenariusze zajęć. Przeprowadzenie tych zajęć nie wymaga od nauczyciela specjalnego przygotowania zawodowego. Wystarczy zapoznać się z wiadomościami zawartymi w pierwszej części przewodnika, a następnie z przebiegiem zajęć opisanym w konkretnym scenariuszu. Zajęcia można realizować w ramach tzw. lekcji wychowawczych lub potraktować jako element ścieżki międzyprzedmiotowej. Podręcznik składa się z trzech głównych części. Pierwsza z nich to "Część teoretyczna", w której znajdują się podstawowe informacje potrzebne do realizacji poszczególnych zajęć. Celem tej części jest podniesienie kompetencji nauczyciela do poziomu niezbędnego przy prowadzeniu tego typu zajęć. W części drugiej znajdują się scenariusze zajęć do przeprowadzenia z uczniami. Scenariusze te może realizować każdy nauczyciel. Wyjątek stanowią jedynie zajęcia dotyczące udzielania pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia. Te zajęcia może i powinna przeprowadzić osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie medyczne (lekarz, pielęgniarka, przeszkolony nauczyciel). Część trzecia, "Załączniki", to rysunki, ankiety, tabele, które ułatwią nauczycielowi zrealizowanie danego tematu. W niniejszym podręczniku scenariusze zostały podzielone i "przypisane" do poszczególnych klas. Nie należy jednak tego podziału traktować w sposób sztywny. Prowadzący zajęcia może, jeżeli uzna to za wskazane i uzasadnione, zmienić kolejność realizowanych zagadnień.