DYDAKTYKA

Informacje

Ostatnio przeglądane

PERSPEKTYWA DOROSŁOŚCI I OBRAZ PRACY LUDZKIEJ W SWOBODNYCH WYPOWIEDZIACH DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM Zobacz większe

PERSPEKTYWA DOROSŁOŚCI I OBRAZ PRACY LUDZKIEJ W SWOBODNYCH WYPOWIEDZIACH DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM

Nowy produkt

Zainteresowanie dziecka światem ludzi dorosłych podczas pierwszych doświadczeń społecznych przejawia się zaciekawieniem światem ich pracy, czynnościami zawodowymi, narzędziami i środkami pracy.

Więcej szczegółów

57,50 zł brutto

Opis

Autor:NECKAR - ILNICKA TERESA
ISBN:978-83-7308-882-5
Stron:220
Wymiary:160x230
Oprawa:miękka
Data wydania:2007 - Wyd. I
WydawnictwoImpuls

Więcej informacji

Na pierwszym etapie edukacji osobami kierującymi i wspierającymi aktywność dziecka są  obok rodziców i wychowanków w środowisku rodzinnym  nauczyciele, oferujący działania, poszukiwania, rozwiązania, środki i metody poznawania otaczającej rzeczywistości. Proces wrastania w świat dorosłych (w tym również w świat pracy) rozpoczyna się już w pierwszych latach życia dziecka. Poznawanie i działanie w obszarze tradycyjnie rozumianych środowisk wychowawczych może stać się wyzwaniem dla refleksyjnej praktyki pedagogicznej. Poznawanie dziecka  przez analizę tworzonych przez nie tekstów i rysunków - może stać się również źródłem refleksji pedagogicznej dotyczącej przekształceń ewentualnych niewłaściwych kojarzeń i ocen związanych z pracą ludzką. Ukazanie uwarunkowań pierwszych lat edukacji dzisiejszego młodego pokolenia Polaków, przedstawienie sposobu wartościowania pracy przez ich nauczycieli i rodziców oraz prezentacja ich pierwszych ocen związanych z pracą i pierwszych życzeń/marzeń życiowych/zawodowych może pomóc w zrozumieniu pokoleniowej filozofii młodych Polaków. Może dzięki temu łatwiej będzie można zrozumieć przekształcanie & 8222;starego świata& 8221; i kreowanie go na nowo wchodzących w dorosłe życie na początku XXI wieku Polaków/Europejczyków.