DYDAKTYKA

Informacje

Ostatnio przeglądane

Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia tom 1 .Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 Zobacz większe

CYFROWY TUBYLEC W SZKOLE - diagnozy i otwarcia tom 1 .Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0

Nowy produkt

Niniejsza książka jest pierwszą z przygotowanej serii: Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. Zapraszamy w niej do podjęcia rozważań nad szkołą w kontekście zmediowanej kultury współczesnej. 

Więcej szczegółów

39,20 zł brutto

Opis

Autor:Marzena Nowicka,Joanna Dziekońska
ISBN:978-83-8019-821-0
Stron:248
Wymiary:225x160
Oprawa:miękka
Data wydania:2018
WydawnictwoAdam Marszałek

Więcej informacji

Kierunek namysłu wyznacza zaczerpnięta z terminologii Marca Prencky'ego kategoria „cyfrowego tubylca”. Chcemy bowiem zwrócić uwagę, że w sytuacji technologicznego boomu dzieciństwo współczesnego ucznia przebiega w zupełnie odmiennych warunkach kulturowych niż dzieciństwo jego nauczyciela. Dlatego też w szkole spotkanie ucznia (cyfrowego tubylca) i nauczyciela (cyfrowego imigranta) to jak kontakt dwóch odmiennych cywilizacji. [...] Obcowanie uczniów z nowymi technologiami przekłada się na ważne dla edukacji zmiany. [...] Samo wzbogacanie techniczno-informatycznego oprzyrządowania szkoły nie przyniesie pożądanych rezultatów. Warto zatem uruchomić namysł nad pytaniem, na czym ma współcześnie polegać adekwatność kulturowa szkoły? Rozważania za pomocą czego uczyć zawsze pozostają wtórne w stosunku do dociekań na temat jak i czego uczyć ucznia nowej generacji – cyfrowego tubylca.