Brak produktów
Osią prezentowanych opracowań jest dziecko z zaburzeniami ontogenezy. Manifestują się one w różnych sferach rozwoju. Jedną z nich jest mowa, której zaburzenia zostały w przygotowanej monografii w specjalny sposób „oświetlone”. Redaktorzy przyjmują postawę kompleksowego traktowania dziecka z niepełnosprawnością, co bezpośrednio przekłada się na bogaty...
Osią prezentowanych opracowań jest dziecko z zaburzeniami ontogenezy. Manifestują się one w różnych sferach rozwoju. Jedną z nich jest mowa, której zaburzenia zostały w przygotowanej monografii w specjalny sposób oświetlone. Redaktorzy przyjmują postawę kompleksowego traktowania dziecka z niepełnosprawnością, co bezpośrednio przekłada się na bogaty...
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i...
"Pamięć sensoryczna czyli myśleć ciałem" opisuje mechanizmy poznawcze, rodzaje pamięci, zaburzenia procesu zapamiętywania oraz metody aktywizacji intelektualnej. Pamięć zmysłów i pamięć komórkowa stanowią wspaniałe dopełnienie pamięci operacyjnej i wyzwalacz pamięci długotrwałej. Efektywne wykorzystywanie zasobów sensorycznych wydatnie zwiększa potencjał...
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów.
W książeczce tej zamieszczone są dwa teksty: artykuł dra Marka Sundberga "Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera" oraz artykuł "Okiem lekarza i psychoterapeuty" autorstwa Małgorzaty Dąbrowskiej-Kaczorek. B.R.Skinner jest ojcem teorii behawioralnej, rozwiniętej potem w teorię poznawczo-behawioralną, szeroko...
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko
W niniejszej książce omówione zostały znaki i tablice, które dzieci mogą zobaczyć w miejscach publicznych. Są wśród nich znaki drogowe, oznaczenia toalet oraz drogi ewakuacyjnej, tabliczki wskazujące na pierwszeństwo, tablice ostrzegające, informacyjne oraz znaki zakazujące pewnych zachowań.
Ta książka to propozycja zabaw i gier ruchowych przeznaczonych dla wychowanków (pacjentów) poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wszystkie zabawy uporządkowane zostały w kolejności alfabetycznej, poprzedzono je również krótkim wstępem teoretycznym.
Ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze.
Książka „Mowa ciała” powstała z myślą o dzieciach, dla których to, co niewypowiedziane, nie zawsze jest łatwe i zrozumiałe.