Brak produktów
Kolejna książka z serii Ocalić od zapomnienia podzielona jest na trzy...
To kolejna już publikacja, która ukaże się w serii "Ocalić od...
Kolejny tytuł z serii Ocalić od zapomnienia przbliża kulturę materialną...
Kolejna książka z serii "Ocalić od zapomnienia" zapoznaje nas z życiem...
Książka prezentuje tradycyjne święta i polskie obrzędy doroczne ułożone...
Złożoność i bogactwo problematyki związanej z organizacją funkcji psychicznych w korze mózgowej, jej fizjologii i patololgii oraz ukazanie zmian w konwencjonalnym podejściu do chorych z uszkodzonym ośrodkiem układu nerwowego.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.
Przedmiotem rozważań Autorki jest charakterystyka językowa sposobów wyrażania emocji przez niesłyszących uczniów szkół specjalnych oraz uczęszczających do klas integracyjnych, a także wskazanie optymalnych strategii nauczania „języka uczuć”.
Tom pierwszy ”Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata” został podzielony na cztery rozdziały. Pierwszy z nich zawiera teoretyczne rozważania na temat miejsca człowieka z upośledzeniem umysłowym we współczesnym świecie, możliwości jego funkcjonowania i barier je ograniczających.
Staranna, wielostronna, rzetelna ewaluacja autorskiego programu kształtowania i korekcji pojęć społeczno-przyrodniczych oparta jest na bogatym, zabawowym, inspirującym do aktywności umysłowej, emocjonalno-motywacyjnym materiale lingwistycznym z badań uczniów w okresie wczesnoszkolnym.
PROBLEMY UCZENIA SIĘ, NAUCZANIA, WYCHOWANIA I REHABILITACJI dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście aplikacji metody ośrodków pracy.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem.
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo...
Od dawna wiadomo, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Już dwa tysiące lat temu Hipokrates zauważył, że jazda konna pobudza funkcje organizmu i łagodzi schorzenia.
Z rozmów z rodzicami uczniów, kolegami i koleżankami nauczycielami, jak również z własnych nauczycielskich doświadczeń zrodziła się idea stworzenia książki o charakterze poradnika opisującego sposoby pracy z dziećmi wymagającymi.
Autorzy najpierw przedstawiają ogólne informacje o historii autyzmu, a potem omawiają poszczególne etapy rozwoju motorycznego niemowlęcia.
We współczesnym, wysoko rozwiniętym świecie, zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci. W ostatnich latach zaszły duże zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju u dzieci, jednak nadal jest dużo niewiadomych i kontrowersji oraz zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej.
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych....
Niniejsza książka jest kompletnym narzędziem diagnozowania i terapii dzieci od trzeciego miesiąca życia do piątego, szóstego roku życia. Adresowana jest do wychowawców, nauczycieli, terapeutów i rodziców małych dzieci z trudnościami w rozwoju. W ramach zaproponowanego programu wczesnej interwencji, należy przeprowadzić diagnozę trudności występujących u...
„Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostarczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie”.
Książka Julii Moor, angielskiej psycholog i matki dziecka autystycznego, przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów zmagających się na co dzień z problemem wychowania maluchów, u których stwierdzono zaburzenia na tle autyzmu.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem...
Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem.
Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego...