Brak produktów
Kolejna książka z serii Ocalić od zapomnienia podzielona jest na trzy...
To kolejna już publikacja, która ukaże się w serii "Ocalić od...
Kolejny tytuł z serii Ocalić od zapomnienia przbliża kulturę materialną...
Kolejna książka z serii "Ocalić od zapomnienia" zapoznaje nas z życiem...
Książka prezentuje tradycyjne święta i polskie obrzędy doroczne ułożone...
Program kształcenia zintegrowanego dla 1 etapu edukacyjnego sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
Zawarte w tomie artykuły stanowią pokłosie konferencji "Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", zorganizowanej przez Katedrę Pedagogiki Specjalnej Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Nadrzędnym celem programu jest umożliwienie uczniom niepełnosprawnym intelektualnie, wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz kształcenia umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, posługiwania się prostymi narzędziami w stopniu pozwalającym zdobywać wiedzą na wyższych etapach edukacji.
Pozycja ta powstała z myślą o Was -, nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka -, rodzicach, rodzeństwie.
Z przyjemnością oddajemy do rąk czytelników zbiór artykułów z zakresu psychologii klinicznej dziecka.
Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne,
Autorka napisała książkę w oparciu o wyniki badań przeprowadzone wśród dzieci i młodzieży w wieku 7-20 lat. Część teoretyczna książki została poparta spostrzeżeniami autorki, przemyśleniami i długoletnim doświadczeniem.
Książka Jarosława Michalskiego ukazuje, co nauczyciele sądzą o swojej pracy przez pryzmat przydatności zawodowej, co akcentują, co odrzucają, aby na tej podstawie wyznaczyć pewne determinanty ich przydatność.
Autorka opisała zagadnienia dotyczące psychospołecznej integracji dzieci przewlekle chorych w szkołach podstawowych. Na podstawie kompleksowej diagnozy tego zagadnienia można ustalić zakres istotnych zmian, które są niezbędne do poprawy sytuacji edukacyjnej tych dzieci oraz ich funkcjonowania w roli ucznia.
Autorzy drugiego tomu zajęli się następującym zagadnieniami: psychoterapia a wychowanie, wspomaganie rozwoju osób dorosłych i starych, style radzenia sobie ze stresem w związkach małżeńskich, trening neuropsycholingwistyczny A. Korzybskiego, asertywność,
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję.
Książka poświęcona jest kompetencjom zawodowym pedagogów specjalnych. Intencją redaktorów merytorycznych i autorów poszczególnych rozdziałów było ukazanie wspomnianych kompetencji nie tylko jako umiejętności skutecznego radzenia sobie w rozmaitych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, ale również jako określonych dyspozycji osobowościowych do pracy z...
Jest to książka o możliwościach człowieka, możliwościach niejednokrotnie ponad jego słabości, ponad załamania, rozterki, zwątpienie, ponad to wszystko, co widzący znają i potrafią, co dla nich jest zwyczajne, proste, łatwe i naturalne, bo... widzą.
Opracowany przez Autorkę program wychowawczo-terapeutyczny [...] ma na celu nadanie innego wymiaru ludzkiemu cierpieniu, odkrywanie utraconego poczucia sensu życia i chronienie przed niedostatkami wartości egzystencjalnych.
...mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi... - zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń.
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka.
Różne poszukiwania - wspólna misja - to sformułowanie bardzo dobrze oddające cel eksploracji Profesora Pańczyka, który poświęcał uwagę bardzo różnym kwestiom: od ustaleń terminologicznych, poprzez doskonalenie teorii - aż do wzbogacania warunków i metod wspomagania osób z rożnymi ograniczeniami sprawności fizycznej i umysłowej.
Książka prezentuje podstawowe założenia teoretyczne i metodyczne Metody Ruchu Rozwijającego oraz rezultaty badań nad jej skutecznością w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Niniejszy program jest ułożony w oparciu o podstawę programową Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznychUkład treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu...
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.